Buikspierwiel en fitness elastieken

Wil je graag sneller, sterker en hardlopen met minder blessures? Dan zul je naast je reguliere hardloop rondjes ook verschillende spiergroepen moeten trainen. Hardlopers zijn vaak gericht op duursport en hebben minder interesse in krachttraining. Toch zal een combinatie van deze twee elkaar positief beïnvloeden.

Squats

squatsEen eenvoudige maar zeer effectieve oefening is de squat. Positioneer je voeten recht naar voren met een heupafstand ertussen. Vervolgens ga je in een stoel positie zitten (in ongeveer een 90 graden hoek). Wanneer je laag genoeg bent sta je weer op. Herhaal deze oefening ongeveer 10 keer. Wordt de oefening te licht voor je? Voeg dan gewicht toe.

Squats zorgen ervoor dat je veel spieren traint die bruikbaar zijn bij het hardlopen. Tevens heb je voor squats geen materialen nodig; ideaal dus!

Single leg deadlifts

Balanceer op een been en voer een deadlift uit. Een deadlift is ook een oefening die zeer bruikbaar is voor hardlopers. Je traint er namelijk je kuiten en hamstring mee. Doe ongeveer 12 repetities per been.

Buikspieren trainen

Buikspieren zijn essentieel. Bij bijna alle oefeningen gebruik je je buikspieren, ook bij het hardlopen. Het trainen van je buikspieren is daarom van belang. Je kunt het beste een goed buikspierwiel gebruiken. Het buikspierwiel kan gebruikt worden door gevorderd maar ook door beginners.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>